Ağrı Tedavileri Akapunktur Tedavisi

Alerji Ve Vertigo Akapunktur Tedavisi

Reflü Ve Kabızlık Akapunktur Tedavisi

Akupunktur

Tarihi, 3bin yıl geriye uzanan ve Çin’de geliştirilen bir teknik olan Akupunktur; vücudun enerji dengesini iyileştirmek maksadıyla uygulanan bir alternatif tedavi yöntemidir. Esasında bu yöntem günümüzde alternatif olmaktan çıkmış ve modern tıp yöntemleri içerisinde de yerini almıştır. Avrupa ve Amerika’da bir çok tıp otoritesi yöntemin efektif oluğunu onaylamış ve hastaneler bununla ilgili birimler oluşturulmuştur. Dolayısıyla bugün Akupunktur için alternatif demek de çok doru değildir.

Akupunktur Nedir?

Akupunktur; vücudun enerji hatları üzerinde doğru aralıklarla mikro iğnelerin yerleştirilmesi uygulamasıdır. Bu iğneler çok düşük düzeyde acı verir, hatta çoğu zaman hissedilmeyecek düzeyde bir etkileri söz konusudur. Yöntem uzmanlar tarafından gerçekleşmesi durumunda hiçbir risk barındırmaz. Yöntem ismini Akus (iğne) Punktura (batırma) kelimelerinin birleşiminden alır. Çin başta gelmek üzere binlerce yıl Asya’da bir çok medeniyet tarafından kullanılmış ve modern tıp sisteminin içerisinde 80’lı yıllarda girmiştir.

Vücudumuz milyarlarca sinir hücresinden ve hücrelerin oluşturduğu iletim hatlarından oluşuyor. BU sinir hatlarının güçlü (reseptör) noktaları Akupunktur noktaları olarak biliniyor ve bu noktaların uyarılması, sinir sisteminin harekete geçmesini sağlıyor. Vüudun hormon dengesinden,  kan akış oranı ve sinir sisteminin doğru veri aktarımı, sinir reseptörlerinin uyarılması ile mümkün oluyor. Aslında masaj gibi tedavilerin de rahatlatıcı etkisi buradan geliyor. Akupunkturun diğer uyarma yöntemlerinden daha etkili olmasının nedeni, kullanılan iğnelerin sinir algılayıcılarına en iyi şekilde erişerek uyarabiliyor olmasıdır.

Akupunktur Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

Akupunktur tedavisi, ağrıların giderilmesi başta gelmek üzere bir çok hastalıkta tedavi yöntemi olarak kullanılır. Örneğin stres faktörünün azaltılması, dolaşım sistemi bozukluklarının giderilmesi, cilt hastalıklarının tedavisi, hatta sigrara bırakma ve kilo verme gibi sorunlar noktasında da Akupunkturun ciddi etkileri söz konusudur.

Tedavi kapsamında, hangi reseptörün hangi mekanizmayı harekete geçireceği bilinir. Buna göre, hastanın şikayetlerine bağlı olarak sinir reseptörü haritası çıkarılır. Örneğin migren ağrıları için oluşturulacak bir harita için doğrudan bu reseptörlerin uyarılması için çalışma yapılması gerekir. Yani Akupunktur gelişigüzel bir iğne batırma uygulaması değildir. Aksine son derece hassas bir planlama ve uygulama sürecini gerektirir.

Akupunktur Kimlere Uygulanabilir?

Akupunktur uygulaması, özel durumları olan hastalar dışında herkese uygulanır. Yöntemin bir yan etkisi veya kontrendikasyonu yoktur. Kimyasal veya radyoaktif bir bileşeni olmadığından hamileler ve çocuklarda dahi güvenle uygulanabilir. Burada önemli faktör, uygulayıcının uzman olması ve klinik ortamının hijyenik olmasıdır. Bu koşullar sağlandığında Akupunktur son derece güvenli ve oldukça etkili bir tedavi yöntemidir.